پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
05 شهريور 1401 - 15:11

جنب و جوش صهیونیست‌ها برای سد کردن راه توافق با ایران

درحالی که گفته می‌شود مواضع آمریکا و ایران در مذاکرات هسته‌ای تا حدی به هم نزدیک شده و زمزمه‌هایی از توافق احتمالی به گوش می‌رسد مقامات صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری به وحشت افتاده‌اند و مدام به واشنگتن و پایتخت‌های اروپایی سفر می‌کنند تا مانع از توافق غرب با تهران شوند.
کد خبر : 12525

پایگاه رهنما:

هر چند کشورهای غربی تلاش می‌کنند هر چه سریعتر توافق هسته‌ای با ایران را احیا کنند، صهیونیستها مثل همیشه صبر و قرار ندارند و در راستای برهم زدن مذاکرات تلاش می‌کنند. درحالی که مقامات آمریکا بارها گفته‌اند که در هر توافق با ایران منافع اسرائیل را مدنظر قرار خواهند داد اما این وعده‌ها نیز نتوانسته مقامات تل‌آویو را راضی کند و از نگرانی‌های آنها بکاهد و هر چه زمان به سمت توافق احتمالی در وین پیش می‌رود، ترس مقامات صهیونیستی هم تشدید می‌شود. از اینرو، در هفته‌های اخیر، یک پای مقامات این رژیم در تل‌آویو و یک پای دیگرشان در آمریکا و کشورهای اروپایی است که از تحرکات خزنده آنها برای اخلال در روند مذاکرات هسته‌ای حکایت دارد.

رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به سفر بنی‌گانتز، وزیر جنگ این رژیم به آمریکا اعلام کردند که این سفر در راستای تلاش برای مانع‌تراشی در مسیر دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران انجام می‌شود. گانتز گفته که در دیدار با مقامات آمریکایی مخالفت اسرائیل را با توافقی که قرار است برای احیای برجام حاصل شود، منتقل خواهد کرد. توافقی که توانایی‌های ایران را چندین سال عقب نیندازد و آن را برای سال‌های آینده محدود نگه ندارد توافقی است که به امنیت جهانی و منطقه‌ای آسیب می‌رساند. گانتز ادعا کرد، ما به تلاش‌های خود برای افزایش اقدامات در جهت آسیب رساندن به نیروهای نیابتی ایران و اطمینان از اینکه این کشور هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد، ادامه خواهیم داد.

علاوه بر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، یائیر لاپید، نخست وزیر این رژِیم هم قرار است طی روزهای آتی به آلمان سفر کرده و با مقامات این کشور درباره برنامه هسته‌ای گفتگو کند. لاپید همچنین در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور فرانسه درباره پرونده اتمی ایران بار دیگر مخالفت اسرائیل را با بازگشت به برجام اعلام و مدعی شد که هیچ سازش دیگری با ایرانیان صورت نخواهد گرفت. همچنین، رژیم صهیونیستی که خود دارنده بزرگترین ذخایر سلاح‌های هسته ای در منطقه است که هیچ نظارتی بر آن وجود ندارد؛ از جامعه جهانی خواستار توقف برنامه هسته‌ای ایران شد.

همزمان با جنب و جوش مقامات صهیونیستی، رسانه‌های این رژیم هم نتوانستند نگرانی خود را از توافق احتمالی احیای برجام پنهان کنند و ادعا کرده‌اند که غرب امتیازات ویژه‌ای را به طرف ایرانی داده تا نشان دهند که توافق آتی منافع اسرائیل را تامین نکرده است. امتیازات ویژه‌ای که رسانه‌های عبری از آن سخن می‌گویند حقیقت ندارد و کاخ سفید هم به صراحت به این مسئله اشاره کرده است. بنابراین، اینگونه فضا سازی برای مظلوم جلوه دادن اسرائیل است که از توافق غرب با تهران به شدت وحشت زده است.

اینگونه تبلیغات روانی مسبوق سابقه است و لابی صهیونیستی در زمانی که اخباری از توافق احتمالی بین تهران و غرب مخابره می‌شود، به سرعت وارد عمل می‌شود تا بر این روند تاثیر بگذارند. صهیونیستها حتی از در خیرخواهی برای غرب نیز وارد می‌شوند و با این ادعاها که توافق خطوط قرمز غربیها را رعایت نکرده و تنها به نفع تهران است، سعی می‌کنند آمریکاییها را در عمل انجام شده قرار دهند تا دستشان برای امضای توافق بسته باشد.

مقامات تل‌آویو برجام را بدترین توافق تاریخ اعلام کرده و بارها اعتراف کرده‌اند که در تصمیم آمریکا به خروج از توافق هسته‌ای در سال 2018، نقش مهمی داشتند و توانستند دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را به خروج از این توافق متقاعد کنند.

صهیونیستها مدعی هستند که هر گونه توافقی با ایران سبب می‌شود تا میلیاردها دلار به ایران تزریق شود و بخشی از این پولها نیز به حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه که تل‌آویو آنها را گروههای نیابتی ایران در منطقه می‌داند سرازیر خواهد شد و این گروهها در ساخت موشکها از این منابع مالی استفاده خواهند کرد و در این صورت امنیت در سرزمینهای اشغالی بیش از پیش تهدید خواهد شد. 

وحشت صهیونیست‌ها از تقویت نفوذ منطقه‌ای ایران  و افزایش اعتبار منطقه‌ای و بین المللی آن با واداشتن غرب به پذیرش بیشتر شروط تهران برای احیای توافق، و به تبع آن افزایش قدرت محور مقاومت در حالی است که صهیونیست‌ها در هفته‌های اخیر در جنگ بی نتیحه دیگری در غزه شکست مفتضاحنه ای از گروه جهاد اسلامی خوردند و تقویت این گروه‌ها را موجب برهم خوردن موازنه قدرت در منطقه به سود ایران می‌دانند.

رجزخوانی توخالی علیه ایران

رژیم صهیونیستی که ایران هسته‌ای را بر نمی‌تابد و هر گونه توافق را تهدید جدی علیه منافع خود در منطقه می‌داند، بارها با لاف‌‌زنی‌های تکراری مدعی شده که در صورت احیای توافق اقدامات جداگانه خود را برای از بین بردن تهدیدات از سوی ایران بکار خواهد گرفت.

مقامات صهیونیستی با بیان اینکه یک طرف توافق با ایران نیستند گفته‌اند که ما به شرکایمان درباره ابعاد مختلف این توافق هشدار داده‌ایم و از زمان باقی مانده برای فراهم کردن زمینه‌های استفاده از گزینه نظامی استفاده می‌کنیم. بنی گانتز چند روز پیش در سخنانی ادعا کرد که توافق با ایران امکان توسعه توانمندی‌های هسته‌ای این کشور را فراهم می‌کند اما در اسرائیل در مقابل هر سناریویی آمادگی عملیات دفاعی وجود دارد، توافقی که با ایران روی آن کار می‌شود، بد است و اسرائیل موظف است از خود محافظت کند.

رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی هم برجام را بفاجعه راهبردی برای این رژیم توصیف کرده و مدعی شد که این توافق اسرائیل را ملزم نخواهد کرد و هر طور که صلاح بداند برای خنثی کردن تهدید علیه خود عمل خواهد کرد. به ادعای این مقام صهیونیستی، موساد در حال آماده شدن است و می‌داند که چگونه این تهدید را برطرف کند. اگر اقدامی نکنیم، اسرائیل در خطر خواهد بود.

تل‌آویو همیشه اینگونه وانمود کرده اند که در سودای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران هستند اما قدرت بازدارندگی ایران و ترس از واکنش نابودکننده تهران که در مواضع هشدارآمیز مقامات جمهوری اسلامی به صهیونیست‌ها تکرار شده است مقامات رژیم صهیونیستی را از هرگونه ماجراجویی باز داشته است. 

در دهه گذشته، رژیم صهیونیستی با ایجاد عملیات روانی و رسانه‌ای ادعا کرده که در تدارک یک حمله گسترده علیه ایران است،‌ اما گذشت زمان نشان داد که این جنجال آفرینی‌ها لفاظی بیش نبود و تنها برای مصرف داخلی در سرزمینهای اشغالی بیان شده است، زیرا صهیونیستها به خوبی می‌دانند که تبعات سرشاخ شدن با ایران در حکم امضای سند نابودی این رژیم است.  

مقامات تل‌آویو برای اینکه نشان دهند ایران یک گام تا ساخت بمب اتم فاصله دارد حتی به انتشار اسناد جعلی هم متوسل شده‌اند اما جهان نیز به سناریوهای نخ نما شده تل‌آیو علیه تهران عادت کرده و آنها را جدی نمی‌گیرد. زیرا همه فعالیتهای هسته‌ای ایران در چارچوب توافقات با آژانش بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود و بازرسان آژانس به آن نظارت کامل دارند. هر چند صهیونیستها در سالهای اخیر چندین بار در تاسیسات هسته‌ای کشورمان خرابکاری کرده‌اند اما این اقدامات نیز نتوانسته ایران را از مسیر دستیابی به برنامه صلح آمیز هسته‌ای خود بازدارد و رجزخوانی مکرر مقامات تل‌آویو در ماههای اخیر هم تنها در حد شعار است و در عمل جسارت نمی‌کنند تا تیری به سمت ایران شلیک کنند. رژیم صهیونیستی درحالی از روی میز بودن گزینه نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران دم می‌زند که در مقابله با گروههای فلسطینی ناتوان مانده است.

منبع: الوقت

ارسال نظرات